دکتر سعید ملایری

شنوایی شناسی


مصرف بی رویه داروهای مسکن و کاهش شنوایی

مصرف بی رویه داروهای مسکن و کاهش شنوایی

تحقیقات اخیر پزشکان بیمارستانˈبی دبیلو اچˈ(BWH )نشان میدهد که مصرف بی رویه داروهای مسکن باعث کاهش شنوایی میشود.

به گزارش ایرنا، افرادی که به محض احساس درد در ناحیه سر، گردن و سایر نقاط بدن به داروهای مسکن روی میآورند در معرض خطر کاهش شنوایی قرار دارند.

این خبر بیشتر خطاب به زنانی است که در هفته بیش از دو روز از داروهای ˈایبوپروفنˈ و ˈاستامینوفنˈ استفاده میکنند.

جالب است بدانید که خطر کاهش شنوایی پس از مصرف بی رویه داروهای مسکن، زنان پایینتر از پنجاه سال را بیشتر تهدید میکند.

پزشکان بر این باورند که علت اصلی کاهش شنوایی در این مورد، کاهش جریان خون در بخش حلزونی گوش و مختل شدن عملکرد آن است.

پزشکان به افراد توصیه میکنند که به محض احساس درد، سراغ داروهای مسکن نروند و کمی صبر کنند و درصورتی که درد آنها شدیدتر شد از دم کرده گیاهان دارویی آرام بخش برای کاهش درد استفاده کنند.

تاکنون ارتباطی بین کاهش شنوایی و مصرف آسپرین دیده نشده است.

منبع: ایرنا


آدرس مطب : تهران ،انتهای خیابان امام خمینی سپه غربی نرسیده به بزرگراه یادگار امام خمینی ،پلاک 1386
تلفن : 66845959 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مرکز تخصصی نیوشامعرفی اپلیکیشن نیوشابیوگرافیآشنایی با کم شنواییسمعک و توانبخشی شنواییکلینیک بدشنواییکلینیک وزوز گوشاینفوگرافمقالات عمومیاخبارآزمون های تشخیصیمقالات تخصصیگالری فیلمسوالات پزشکیپیامهای کاربرانسایتهای دیگرمصاحبه هاصفحه اصلیسخن هفته